”Amazon vinner inte alltid”

En fascinerande sak med din bok är att man inser hur okänd internetterrängen var under Amazons första år, att företaget var tvunget att prova sig fram. Håller de fortfarande på och experimenterar?

– Ja, det gör de verkligen. Amazon har varit en väldigt experimentell kultur, men också en intuitiv kultur. Även om de är datadrivna bygger väldigt mycket på Jeff Bezos intuition. När han kom på Prime fanns det inga siffror som visade om det skulle funka eller inte. Och när Amazon nu testar sina automatiserade butiker vet de nog inte själva exakt hur det ska sluta.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets