Bambuser rusar efter Bianca Ingrosso-samarbete

Livevideobolaget Bambuser har inlett ett samarbete med makeupvarumärket Caia Cosmetics som nu implementerar Live Video Shopping på den egna plattformen.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Caia Cosmetics har medgrundats av Bianca Ingrosso.

“Jag ser Live Video Shopping som ett innovativt och spännande verktyg för att förbättra kommunikationen med och komma närmare följare och kunder i vår digitala värld”, säger hon i en kommentar.

Partnerskapet med Caia Cosmetics innebär Bambusers första steg in i skönhetssegmentet, ett segment med stor potential, skriver Bambuser.

Inga finansiella detaljer om samarbetet anges.

I slutet av september lanserade Bambuser sin nya lösning mot e-handelssegmentet med namnet Bambuser Live Video Shopping. Bolaget har på senare år har haft svårt att hitta kommersiellt lönsamma appliceringar av sin livevideoteknik.

Bambuser rusar hela 47 procent på nyheten.

OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.