Bambuser tar fram ny e-handelslösning – rusar över 100 procent

Livevideobolaget Bambuser lanserar en ny lösning mot e-handelssegmentet med namnet Bambuser Live Video Shopping. Aktien steg över 100 procent under dagen.

Det framgår av ett pressmeddelande från bolaget som på senare år har haft svårt att hitta kommersiellt lönsamma appliceringar av sin livevideoteknik.

Produkten introduceras tillsammans med e-handelsbolaget NA-KD samt modevarumärket Monki.

“Under 2019 har bolagets fokus varit att vidareutveckla mobil livestreaming och ta tekniken till en ny nivå för att möta ett nytt segment som är mycket aktivt inom livestreaming på sociala medier, nämligen retail”, skriver Bambuser.

I somras genomförde bolaget en riktad emission om 21 miljoner kronor. I augusti redovisade Bambuser intäkter för det första halvåret 2019 om 1,8 miljoner kronor (2,7).

Rörelseresultatet under samma halvår var -9,7 miljoner kronor (-10,8).

Aktien i Bambuser har stigit med cirka 145 procent på torsdagsförmiddagen till ett samlat marknadsvärde om cirka 150 miljoner kronor efter pressmeddelandet.

OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
    Annonstorget Premium i samarbete med King Street Media Annonsera här