Boeing
Boeing ska sälja med hjälp av ökad passagerarkomfort
Bättre komfort så som högre luftfuktighet och högre tryck i kabinen för att mildra jetlag är en del av uppdateringen av 777:an, sade Jim Haas, marknadschef på Boeing, till Bloomberg.
Boeing planerar att använda teknik från bolagets 787 Dreamliner och eventuellt ytterligare teknik för att höja komforten. I dag är det svenska CTT Systems som leverar system för kabinbefuktning till Dreamlinern och bolaget har förhoppningar om att bli leverantör även till 777X.
”B777X är ännu ett signifikant OEM-program med förutsättningar för CTT att bli vald som leverantör”, skrev bolaget i bokslutskommunikén för 2013 som publicerades i mitten av februari.
Den första versionen av 777X, den större varianten -9X, är planerad att tas i bruk 2020. Den mindre versionen, -8X, väntas följa 18-24 månader senare.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.