Boeing ska sälja med hjälp av ökad passagerarkomfort

Den amerikanska flygjätten Boeing planerar att sälja uppdateringen av sin tvåmotoriga storsäljare för långdistansflygningar, 777X, med hjälp av argument om ökad passagerarkomfort.

Bättre komfort så som högre luftfuktighet och högre tryck i kabinen för att mildra jetlag är en del av uppdateringen av 777:an, sade Jim Haas, marknadschef på Boeing, till Bloomberg.

Boeing planerar att använda teknik från bolagets 787 Dreamliner och eventuellt ytterligare teknik för att höja komforten. I dag är det svenska CTT Systems som leverar system för kabinbefuktning till Dreamlinern och bolaget har förhoppningar om att bli leverantör även till 777X.

”B777X  är ännu ett signifikant OEM-program med förutsättningar för CTT att bli vald som leverantör”, skrev bolaget i bokslutskommunikén för 2013 som publicerades i mitten av februari.

Den första versionen av 777X, den större varianten -9X, är planerad att tas i bruk 2020. Den mindre versionen, -8X, väntas följa 18-24 månader senare.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.