Den amerikanska mardrömmen

Varför har Husqvarna och Electrolux det så svårt på den viktiga USA-marknaden?

Husqvarna (…) är sämst bland alla zero-turn-klipparna. Med Husqvarnas höga reparationsbehov kan Consumer Reports inte rekommendera den.”

Den avhyvlingen ger Amerikas motsvarighet till Råd & Rön efter en undersökning som visat att 55 procent av Husqvarnas zero-turnklippare havererar och måste repareras under sina första fyra år. För de amerikanska huvudkonkurrenterna John Deere och Toro är motsvarande siffra 30 respektive 34 procent.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här