En oskön ny värld
De tre mediebolagen MTG, norska Schibsted och Bonnier har de senaste åren varit inne i en intensiv omställningsfas. I takt med att många av kunderna flyttat över till digitala kanaler har annonsintäkterna minskat från de traditionella. Och mediehusen har tvingats fundera över hur de ska möta framtiden.
MTG, Schibsted och Bonnier valt olika vägar. MTG har traditionellt haft sin kärnverksamhet inom linjär tv. Bolaget utmanade det svenska tv-monopolet i slutet på 1980-talet och har genom åren startat ett stort antal linjära tv-kanaler.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här