Husqvarna
Husqvarna presenterar nya finansiella mål – höjer marginalmål
Husqvarna upprepar sina hållbarhetsmål och presenterar nya operationella ambitioner inom det hållbara värdeskapandet. Bolaget siktar på att inom fem år fördubbla försäljningen av gräsklippare, fördubbla antalet uppkopplade produkter och öka andelen elektrifierade produkter från 38 till 67 procent.
”Jag är stolt över att vi kan öka våra tillväxt- och marginalmål även efter ha tagit i beaktning den senaste tidens tillfälligt positiva effekter från stanna-hemma-trenden. Globala makrotrender som hållbarhet, elektrifiering, automatisering och digitalisering skapar enorma möjligheter för Husqvarnakoncernen. Vi ska leda transformationen av vår bransch och kontinuerligt öka andelen elektrifierade produkter”, säger VD Henric Andersson.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.