Mag Interactive rusar

Mobilspelsutvecklaren MAG Interactive rusar på börsen, samtidigt som Word Mansion var under den senaste helgen i USA det näst mest nedladdade spelet inom kategorin ordspel. Det framgår av analystjänsten Sensor Tower.
Stockholmsbörsen
Foto: Tobias Ohls
Word Mansion, som följde med i det senaste förvärvet av den svenska spelutvecklaren Apprope, har stigit kraftigt på nedladdningslistan för iOS på den stora USA-marknaden sedan mer än en vecka tillbaka.

Spelet noterades i helgen på plats 57 som högst i nedladdningslistan för alla spel i det formatet. Avgränsas utbudet till kategorin ordspel låg Word Mansion på andra plats, endast efter Wordscapes från ordspelsspecialisten Peoplefun.

Idag på måndagen har listplaceringarna fallit tillbaka för titeln, som är för närvarande det femte mest nedladdade ordspelet i landet.

På det andra stora formatet Google Play märks däremot inte samma uppåtgående kurva för titeln som på iOS, även det skedde en viss förbättring under förra veckan.

Det framgår även av analystjänsten att det andra Mag Interactive-spelet Nya Quizkampen noterade förbättrade listplaceringar på den viktiga tyska marknaden. I skrivande stund är spelet på plats 5 och 22 på iOS respektive Google Play i nedladdningslistan för samtliga spelappar. Det är samtidigt en liten bit kvar till nivåerna som registrerades under den senaste julledigheten.

Mag Interactive släpper nästa delårsrapport i sitt brutna räkenskapsår nu på onsdag, den 31 mars.

Aktien rusar över 9% på börsen idag, och är upp 13,8% den senaste veckan.