Netflix reklam-baserade abonnemang uppe i 15 miljoner användare

Streamingjätten Netflix har nått 15 miljoner aktiva användare globalt sett för sitt abonnemang med reklam.
Netflix reklam-baserade abonnemang uppe i 15 miljoner användare - netflix-affarsvarlden-700_binary_6864122.png

Det skriver bolaget i ett blogginlägg på onsdagen.

Den annonsbaserade tjänsten lanserades för ett år sedan. Flera andra aktörer har också infört varianter av sina tjänster med ett lägre pris, men med reklam.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.