Spotify i samarbete med Starbucks

Kaffekedjan Starbucks har tecknat ett flerårigtavtal med Spotify.

Den amerikanska kedjan, som driver inte mindre än 7.000 kaféer, skall producera spellistor för sina kaféer och marknadsföra Spotify i sina lokaler, skriver New York Times.

Beslutet kommer endast två månader efter att det stått klart att kedjan slutar att sälja cd-skivor.

Samarbetet drar igång under hösten. Framöver skall Spotify också inkluderas i Starbucks mobilapp, en app som totalt 16 miljoner amerikaner använder.

Några villkor kring affären anges inte.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.