Spotify
Spotify i samarbete med Starbucks
Den amerikanska kedjan, som driver inte mindre än 7.000 kaféer, skall producera spellistor för sina kaféer och marknadsföra Spotify i sina lokaler, skriver New York Times.
Beslutet kommer endast två månader efter att det stått klart att kedjan slutar att sälja cd-skivor.
Samarbetet drar igång under hösten. Framöver skall Spotify också inkluderas i Starbucks mobilapp, en app som totalt 16 miljoner amerikaner använder.
Några villkor kring affären anges inte.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.