Starkt tillväxtkvartal för Sleepo

Spotlightlistade Sleepo redovisar en tillväxt på 17 procent för räkenskapsårets sista kvartal, till sista maj, jämfört med 9 procent under samma kvartal i fjol.

Under helåret var tillväxten 7,3 procent, vilket var nästan 22 procent lägre än för helåret 2017/2018.

Under kvartalet ökade försäljningen av det egna sortimentet med 187 procent jämfört med samma period under föregående år, vilket enligt bolaget bidrog till en markant förstärkning av bolagets bruttovinst och bruttomarginal.

“Detta är ett starkt kvitto på att bolagets nya strategi fungerar och att verksamheten är på rätt väg”, skriver Sleepos vd Philip Nickolsten i bokslutet.

Resultatmässigt avslutades året med ett resultat före skatt på -0,8 miljoner (-1,3), medan helåret summerades till -5,6 miljoner (-3,6).

På justerad nivå, ebitda, visade Sleepo en resultatminskning under året, -3,1 miljoner kronor från tidigare -2,2 miljoner kronor.

OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
    Annonstorget Premium i samarbete med King Street Media Annonsera här