Annons från LINK Mobility AB

Engagera medlemmar med personlig kommunikation och digitala betalningar 

En stor del av medlemsorganisationers arbete består av att behålla och rekrytera nya medlemmar. Med rätt verktyg blir det enklare att nå ut, engagera och få in medlemsavgifter – direkt i mobilen. Den personliga kommunikationen är en viktig del för organisationer – medlemmar är dedikerade och vill ha personligt anpassad kommunikation om organisationens arbete. Med en personlig och transparent kommunikation kan du öka medlemsengagemanget avsevärt. Genom att kommunicera i kanalerna som medlemmarna redan använder kan du förbättra upplevelsen och få din organisation att fortsätta växa.
Link Mobiliity Affärsvärlden
Att ta steget mot att digitalisera kommunikation och betalning kan vara avgörande för en organisations framgång.

Fördelar med kommunikation och betalningar i mobilen 

Det finns många fördelar med att vara tillgänglig och kommunicera i flera olika kanaler. För det första bidrar det till ett effektivare kommunikationsflöde och smidigare betalningsupplevelser. Genom att kombinera SMS och mejl kan du enkelt nå ut med viktig information, skapa engagemang och leda uppmärksamheten till det viktiga din medlemsorganisation gör.  

Genom att använda enkla kommunikationsplattformar som kan engagera över kanaler kan ni enklare konvertera, engagera och nå ut i realtid. Kombinera datadriven digital kommunikation och smidiga betalningsupplevelser för att effektivisera hela kundresan – samtidigt som du sparar tid och pengar. Med marketing automation kan du utveckla en effektiv och pricksäker kommunikation som inte hade varit möjlig att göra manuellt, samtidigt som du får möjlighet att fokusera på de uppgifter och insatser som är viktiga för din medlemsorganisation. 

Automatisera hela medlemsresan 

Den personliga kommunikationen är en viktig del för medlemsorganisationer och med marketing automation kan du enkelt automatisera personliga meddelanden baserat på dina medlemmars beteende. Välkomna nya medlemmar, lyft fram värdet med din medlemsorganisation, skicka ut påminnelser inför medlemsförnyelse och mycket mer. Därmed kan du nå ut och engagera i rätt tillfälle med alla dina medlemmar. 

Den här typen av kommunikationsstrategi är inte bara fördelaktigt för dina medlemmar, utan hjälper även din organisation att samla värdefulla data om medlemmar. Genom att få en bra översikt av medlemmarnas beteenden och behov kan ni effektivisera era interna processer och kartlägga vilka insatser som bör prioriteras.

Enkla och säkra betalningar direkt i mobilen  

Digitala och mobila betallösningar har revolutionerat sättet vi handlar på och idag är betalningsupplevelsen minst lika viktig för den totala upplevelsen. Detta gäller även för betalningar av medlemsavgifter. Om inte medlemsaviseringarna är effektiva och når medlemmarna är risken att man inte uppnår den önskade konverteringen. Genom att avisera och påminna om kommande betalningar via SMS, kan du säkerställa att du når ut till dina medlemmar snabbt och kostnadseffektivt och på så sätt öka antalet medlemsförnyelser. 

En stor fördel med digitala och mobila betallösningar är att de erbjuder ett kostnadseffektivt sätt att hantera transaktioner. Organisationer kan spara pengar genom att inte behöva göra postala utskick eller manuellt hantera kontokortstransaktioner, samtidigt som det minskar risken för sena eller uteblivna betalningar.   

Digital kommunikation och betalning – framtiden för din medlemsorganisation 

Att ta steget mot att digitalisera kommunikation och betalning kan vara avgörande för en organisations framgång. Det ger många fördelar som snabbare och säkrare transaktioner, ökad effektivitet samt bättre medlemsupplevelser. Har din organisation börjat omvandla sin verksamhet till digital form?  

Om inte, så är det hög tid att börja. Genom att införa digitala lösningar kan du få tillgång till mer omfattande data och analyser som hjälper dig att ta bättre beslut och styras av insikter. Du kan också dra nytta av automatiserade processer som sparar tid och minskar kostnader. Det finns många verktyg för digitalisering på marknaden, så välj med omsorg för att säkerställa att du får det bästa möjliga resultatet. 

Om LINK Mobility  

LINK Mobility är noterad på Oslo Börs och är Europas ledande och snabbast växande leverantör av mobilmeddelanden och mobiltjänster för företag. Vi har över 700 medarbetare i 30 kontor världen över och hjälper +47 000 globala företagskunder. LINK erbjuder kommunikationslösningar för betalningar, kundservice och marknadsföring. 

Denna artikel är en annons från LINK Mobility AB,
den är inte skriven av journalisterna på Affärsvärldens redaktion.
Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Carnegie Fonder
Annons från Invesco