Innehåll från annonsör

Dåliga möten kostar svenska företag 177 miljarder kronor

Vi lägger en stor del av vårt yrkesliv på möten. Det är här som vi skapar affärer och förverkligar idéer. Men möten kan också vara en tidstjuv med otydligt syfte.

Den största och viktigaste mötesinvesteringen ett företag gör är konferensresan. När behovet är att komma iväg och gruppen skall vara tillsammans en längre tid. Vad är då nyckeln för att gå från trevligt tidsfördriv till att generera ett tydligt affärsvärde?

Det tar vi reda på i den här filmen.

Vill du veta mer om hållbart resande ur ett ekonomiskt, miljömässigt och mänskligt perspektiv?

Läs mer på www.resia.se/foretag

Se hela serien om affärsresor:

1: Därför reser vi mer än någonsin

2: Psykologen: Så skapar du balans i jobbet

3: Dåliga möten kostar svenska företag 177 miljarder kronor

4: Så kan dina affärsresor bli mer hållbara

5: Dolda kostnader som företagen missar

Denna artikel är en annons, den är inte skriven av journalisterna på Affärsvärldens redaktion
Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Trapets