Analys SSM
SSM sätter fingret på den ömma bostadspunkten
SSM grundades 1993 av tre grundare med efternamnen Sjöstrand, Steneskog och Morelius, därav bolagsnamnet. Steneskog köptes ut efter ett par år men kvar sedan dess är grundarna Ulf och Ulf (Morelius respektive Sjöstrand). SSM har justerat affärsmodellen längs vägen men är nu sedan länge helt inriktad mot att utveckla bostäder för en målgrupp i Stockholm som SSM väljer att kalla för ”morgondagens urbaniter”. Detta är små hushåll med en eller två personer i åldern 20-44 år med rätt specifika krav på sitt boende. Typiskt sett små yteffektiva lägenheter utanför tullarna men nära kommunikationer och en kostnadsbild som ger pengar över till annat. SSM:s motto är ”Bo mindre, lev större.”
SSM lägger stor omsorg på läget och att projektera fram maximalt antal lägenheter i hus som man sedan profilerar och marknadsför med ungdomliga namn som West Side Solna eller Bromma Tracks eller Kosmopoliten i Kista.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här