Tillväxt är en pusselbit som krävs i Mag Interactive

Intresset är stort kring mobilspelsföretaget Mag Interactive som på rådande börs borde vara en självklar aktie att teckna. Men bolaget noteras med en tillväxttrend som oroar trots enorma marknadsföringssatsningar. Att aktien då dessutom säljs med premie mot redan listade mobilspelsbolag stör intrycket. Mag ger dock ett kvalitativt intryck i övrigt och efter noteringen kommer bolaget sitta med en stor kassa. Sysselsätts den på rätt sätt kan utvecklingen bli bra. Sista dag att teckna aktien är i morgon onsdag.
Tillväxt är en pusselbit som krävs i Mag Interactive - 33fc745b-4416-44dc-94f9-eb27cd2c1b31fitcroph450q80upscaletruew800sfae293e8e571da7c2b06715e90b3d243349642c3

Mag Interactive ligger bakom populära spel till mobiltelefonen så som Ruzzle, Quizkampen och Wordbrain. Bolaget startade 2010 som en liten mobilspelstudio grundad av sex personer. Däribland Daniel Hasselberg (nuvarande vd), Kaj Nygren (teknikchef) och Johan Persson (produktchef).

Mag beskrivs i dag bäst som en utvecklare och förläggare av frågesports- och pusselspel till mobilen. Bolagets första titel Ruzzle släpptes 2012 och har sedan dess laddats ned över 60 miljoner gånger. Längs vägen har bolaget adderat fler succéspel både genom egen utveckling och förvärv. Nyligen gjorde Mag dess första förlagsaffär när man valde att satsa på frågesportsspelet Backpacker som utvecklats av nynoterade Qiiwi (se färsk analys till höger).

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här