Botten nådd i Stillfront?

I rapporten för tredje kvartalet fanns tecken på vändning för den smått ifrågasatta förvärvsmaskinen.
Botten nådd i Stillfront? - Stillfront
Ett urval av Stillfronts spel. De är ofta gratis att spela och intäktsmodellen bygger i stället på frivilliga köp som ger användaren extra förmåner i spelet. Under tredje kvartalet hade bolaget över 50 miljoner månatligt aktiva unika användare.

Den serieförvärvande spelkoncernen Stillfront (51 kr) har rasat med nästan 60% sedan kurstoppen i februari. Bolaget har ett antal svaga kvartalsrapporter bakom sig med fallande organisk tillväxt och trista utsikter. Detta trots att omkring en fjärdedel av omsättningen spenderats på anskaffa nya kunder till spelen.

I tredje kvartalet som redovisades häromveckan fanns vissa tecken på att svackan nu håller på att plana ut. Nyligen hade bolaget också kapitalmarknadsdag där man bland annat tryckte lite extra på möjligheterna för bolagets spelstudios att utvecklas organiskt – på egen hand liksom genom centrala synergier och samarbeten med andra bolag i koncernen.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco