Nästa växel behövs i RevolutionRace

Klädföretaget fortsätter visa klart högre tillväxt än andra bolag som säljer via nätet. På kort sikt är dock förväntningarna höga och en ännu högre växel lär behövas om bolaget ska kunna klå årets urstarka siffror.
Nästa växel behövs i RevolutionRace - RevRace
RevolutionRace säljer friluftskläder under eget varumärke direkt till slutkonsument. Största produktkategorierna är byxor och jackor. Huvudkontoret finns i Borås men Tyskland är enskilt största marknaden.

RevolutionRace (78 kr) säljer kläder på nätet för friluftsliv och en aktiv livsstil. Majoriteten av produkterna designas internt och säljs under det egna varumärket med samma namn som bolaget. De säljs sedan utan mellanhänder direkt till slutkonsument.

Näst största ägare med 26% av aktierna är paret Nyrensten som grundade bolaget 2013. Pernilla Nyrensten är VD medan Niclas Nyrensten är kreativt ansvarig. Största ägare är riskkapitalbolaget Altor med 36% av aktierna. Aktien noterades nu i juni och idag är börsvärdet knappt 9 miljarder kronor.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets