Nya intäkter lyfter Everysports aktie

Det är tvära kast i sportmediakoncernen Everysports aktie. Efter gårdagens affär med affiliatebolaget Game Lounge rusade kursen med som mest över 100 procent innan aktien föll tillbaka och slutade 30 procent upp. Även det tror vi dock kan vara i överkant. Men affären visar att det finns ett värde i bolagets engagerade läsare - frågan är bara hur man ska locka fram det.
Nya intäkter lyfter Everysports aktie - f83ed68f-eef1-45d2-ab8c-024cb83a6ef9fitcroph450q80upscaletruew800sbf90397f5f196c51390c584eb7843ce61c2f04bf

Everysport Media Group (börskurs 0,45 kronor den 15 mars) är en mediakoncern inom sport. Bolaget kan i dag lite förenklat sägas bestå av tre viktiga beståndsdelar:

Man kanske kan tro att sportsajterna med hög trafik och den stora räckvidden är den viktigaste tillgången. Så är det på sätt och vis också – men resultatmässigt har bolaget haft svårt att via traditionell annonsering täcka de egna kostnaderna för att driva sidorna och fylla dem med innehåll. Det är förstås en knepig sak för alla mediebolag i en värld där Google och Facebook tagit över annonsmarknaderna.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här