Polygiene: Unken tillväxttrend

Odörkontrollbolaget behöver få igång tillväxt igen. Då kan aktien en bra placering. Men allmän börsoro kombinerat med coronavirus gör osäkerheten stor.
Polygiene: Unken tillväxttrend - Polygiene
Polygiene säljer lösningar inom så kallad odörbehandling. Företaget har utvecklat en ingrediens som reducerar dålig lukt i plagg som behandlas. Kunderna är bolag som Tommy Hilfiger, Adidas, The North Face och Salomon. 

Polygiene (5,10 kr) utvecklar och säljer lösningar inom så kallad odörbehandling. Företaget har utvecklat en ingrediens som reducerar dålig lukt i plagg som behandlas.

Bolaget har över 140 kunder med namn som Tommy Hilfiger, Adidas och The North Face på kundlistan. Polygiene grundades 2006 som en avknoppning från kemiföretaget Perstorp. Polygiene har idag cirka 20 anställda.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets