Apple har världens mest värdefulla varumärke

Apple tar över Amazons titel som världens mest värdefulla varumärke. Men Tesla växer snabbast.
Apple har världens mest värdefulla varumärke - apple-iphone-8-700_binary_6984982.jpg
Teknikjätten Apple har nu tagit över Amazons titel som världens mest värdefulla varumärke för första gången på fem år efter att värdet växt med 87 procent under året. Det framgår av en global varumärkesrapport som Marketwatch tagit del av.
Elbilstillverkaren Tesla växte snabbast under året då värdet av varumärket rusade med 158 procent till 32 miljarder dollar.De fem största varumärken i världen är nu Apple, Amazon, Google, Microsoft och Samsung i inbördes ordning.

Bolagsvarumärken som tappat mycket har bland annat varit Boeing, American Airlines, Hilton, Airbnb, Delta Airlines med

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.