Avanza har löst tekniska problem – orderläggningen igång igen

Nätmäklaren Avanza Bank har under tisdagsförmiddagen haft tekniska problem som nu är åtgärdade.
Avanza
Appar på en iPad, bland annat Avanza. Foto: Helena Landstedt / TT
“Orderläggningen ska nu vara igång igen, beklagar störningen. Vi felsöker fortfarande tidigare lagda ordrar som ändrats/makulerats”, skriver Avanza på Twitter.

Under en period kunde inte heller mäklarbordet hjälpa kunderna att handla.

Avanza har vid flera tillfällen haft tekniska problem, senast den 3 november då kunderna inte kunde handla under flera timmar.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.