Betsson tar upp kampen mot Kambi på amerikanska marknaden

Bettingbolaget Betsson tänker konkurrera med Kambi på den amerikanska marknaden. Det uppger Betsson-chefen Pontus Lindwall till Legal Sports Report.
Betssons VD Pontus Lindwall.
Pontus Lindwall, VD Betsson.
Även om Betsson är primärt en operatör på B2C-sidan, ligger fokus på affärer mot andra spelbolag i USA som leverantör (B2B).

”Vi har enorm respekt för Kambi och vi är riktigt imponerade av deras produkt. Men vi kan säga att vi redan går head-to-head med dem på några av våra marknader och vi hanterar olika kundpreferenser”, säger Lindwall och fortsätter:

“Vi vet att produkten vi har är mycket konkurrenskraftig mot deras och tillgodoser olika behov för kunder”.

Betsson-chefen kommenterar även satsningen på en egen B2C-sportbok i delstaten Colorado, med förväntan lansering vid inledningen av nästa år.

“Det är bättre för oss att finjustera vår produkt med vårt eget B2C-varumärke. Det betyder inte att vi inte har stora ambitioner för B2C – det har vi – men huvudstrategin är B2B”, förklarar bolagschefen.

Lindwall utesluter inte att kasinospel också kan bli en av del av B2B-erbjudandet i framtiden.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.