Betsson
Betsson tar upp kampen mot Kambi på amerikanska marknaden
”Vi har enorm respekt för Kambi och vi är riktigt imponerade av deras produkt. Men vi kan säga att vi redan går head-to-head med dem på några av våra marknader och vi hanterar olika kundpreferenser”, säger Lindwall och fortsätter:
“Vi vet att produkten vi har är mycket konkurrenskraftig mot deras och tillgodoser olika behov för kunder”.
Betsson-chefen kommenterar även satsningen på en egen B2C-sportbok i delstaten Colorado, med förväntan lansering vid inledningen av nästa år.
“Det är bättre för oss att finjustera vår produkt med vårt eget B2C-varumärke. Det betyder inte att vi inte har stora ambitioner för B2C – det har vi – men huvudstrategin är B2B”, förklarar bolagschefen.
Lindwall utesluter inte att kasinospel också kan bli en av del av B2B-erbjudandet i framtiden.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.