Clas Ohlson
Clas Ohlsons försäljning steg i januari
“De fortsatta restriktionerna medförde begränsad rörlighet i samhället i stort och minskad kundtrafik till våra butiker även under januari månad. Totalt sett ökade vi vår försäljning med 7% samtidigt som den organiska försäljningen ökade med 4%. Försäljningen online ökade med 3%, vilket ska ses i ljuset av höga jämförelsetal då vi i fjol hade en ökning om 76% jämfört med 2020. Precis som i december har vi investerat i marknadsaktiviteter för att parera den minskade kundtrafiken vilket förutom den direkta effekten under månaden också ger oss bättre förutsättningar när vi nu ser fram emot en marknad utan restriktioner”, säger VD Kristofer Tonström.
Jämfört med samma månad föregående år har butiksbeståndet ökat netto med två butiker. Vid periodens utgång uppgick det totala antalet butiker till 229 (227).
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.