Danske Bank
Danske Bank har upptäckt fler kunder som betalat för mycket
Banken gjorde upptäckten i samband med utredningen av en annan produkt, Flexinvest Fri, där banken visste att kunderna skulle gå back på sina investeringar då avgifterna var högre än den förväntade avkastningen.
I upptäckten med Danske Portefoljepleje medger banken att man inte gav kunderna adekvat information om den förväntade negativa nettoavkastningen.
Flexinvest Fri-skandalen omfattar 87 000 kunder och Danske Bank tänker kompensera dessa med 400 miljoner danska kronor.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.