Förtroendet minskar bland USA:s konsumenter

De amerikanska konsumenternas förtroende för privatekonomin sjönk till 86,0 i september. Analytiker väntade sig ett utfall om 92,5.

I augusti var utfallet reviderade 93,4 (preliminärt 92,4).

Index över den nuvarande situationen minskade till 89,4 från reviderade 93,9 månaden innan (preliminärt 94,6).

Förväntningarna rörande aktiviteten under de kommande sex månaderna minskade till 83,7 från reviderade 93,1 månaden innan (preliminärt 90,9).

Statistiken presenteras av amerikanska konjunkturinstitutet Conference Board och utgår från 1985 med 100 som utgångspunkt. Indexet består till 60 procent av konsumenternas förväntningar och till 40 procent av den rådande situationen.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.