H&M:s vd Karl-Johan Persson: Försäljningen helt okej

H&M:s försäljning under perioden 1 mars till och med 21 mars 2015 ökade med 9 procent i lokala valutor, jämfört med motsvarande period förra året. En nivå som är "helt okej", enligt H&M-vd:n Karl-Johan Persson.

“Det är i linje med vad vi planerade för”, säger han till SIX.

Samtidigt påpekar Karl-Johan Persson att försäljningssiffrorna bara utgör tre veckor och att det är svårt att säga så mycket när det är en bit kvar på mars. Den sista delen av mars för dock med sig negativa kalendereffekter, påpekar han.

Karl-Johan Persson och IR-ansvarige Nils Vinge är överens om att marsförsäljningen bör ses tillsammans med försäljningen i april och maj för få en samlad bild av försäljningen under vårsäsongen.

“Det påverkas mycket av vädret”, sade de under rapportkonferensen.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.