Hermès ökar omsättningen med 30%

Franska modejätten Hermès International ökade omsättningen med 32,5% till 3,32 miljarder euro under tredje kvartalet.
Hermès ökar omsättningen med 30% - Hermes-FW22-1 (1)

Ökningen i konstanta valutor var 24,3%, bättre än väntade 15,3% enligt en sammanställning från Bloomberg.

Hermès slog förväntningarna inom samtliga produktkategorier förutom parfym. Där var försäljningsökningen i konstanta valutor 7,4%  mot väntade 10,2%.

Inom största produktgruppen lädervaror var försäljningen upp 21,1% till 1,31 miljarder euro (1,08). I konstanta valutor var ökningen 13,2%, väntat 12,3%. Hermes hänvisar förbättringen till en återhämtning i Kina under perioden, samt en överlag ihållande efterfrågan.

Hermès upprepar sina förväntningar om att öka intäkterna i konstanta valutor på medellång sikt, trots den nuvarande globala osäkerheten.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.