Klädbolaget lanserar i Thailand

H&M-varumärket finns nu online på totalt 50 av klädbolagets 73 marknader.

H&M har lanserat e-handel i Thailand, vilket innebär att H&M-varumärket nu finns online på totalt 50 av klädbolagets 73 marknader.

Lanseringen är i linje med budskapet i rapporten för det andra kvartalet i somras då H&M uppgav att Thailand, Indonesien och Egypten planerades bli nya onlinemarknader under andra halvåret 2019.

Av dessa tre marknader återstår nu Egypten eftersom e-handeln i Indonesien lanserades den 28 augusti.

OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
    Annonstorget Premium i samarbete med King Street Media Annonsera här