Kritik från kunder mot börsaktuella Trustly

Kunderna är missnöjda med betalförmedlingsinstitutet Trustly, främst på grund av brister i kundservice och tiden det tar för pengarna att nå mottagaren. Det skriver Svd Näringsliv som granskat över 1 000 recensioner på kundomdömessajten trustpilot.com.

Trustly får ett svagt betyg på sidan, två av fem stjärnor.

Det har även skett ett flertal bedrägerier. En person uppgav sig ha förlorat 110 000 kronor på grund av ett bedrägeri på Messenger. Pengarna togs ut i poster via Trustly. Trots försök att få bolaget att spärra personnumret blev detta inte av.

”De har inte svarat mig på två månader nu. De har inga nummer på hemsidan och söker jag på dem på nätet så får jag upp en massa varningar. Det är bedragarnas julafton när de kan använda sig av Trustly”, sade personen. Trustly menar dock att man bett om mer information utan att ha fått svar.

Svd skriver vidare om hur det också finns ärenden mot bolaget hos Spelinspektionen samt många anmälningar hos Konsumentverket.

Trustly är aktuella för en börsnotering.