Mag Interactive
Mag Interactive ökar omsättningen och vänder till vinst

Ebitda-resultat blev 17,1 miljoner kronor (9,3), med en ebitda-marginal på 24,4% (14,8).
Rörelseresultatet blev 4,0 miljoner kronor (-2,2), med en rörelsemarginal på 5,7%.
Resultatet efter skatt blev 3,7 miljoner kronor (-0,2).
Resultat per aktie hamnade på 0,14 kronor (-0,01).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 11,2 miljoner kronor (4,6).
Dagligt och månatligt antal spelare (DAU och MAU) var 1,53 miljoner respektive 5,05 miljoner under kvartalet, en minskning med 20% respektive 18% jämfört med samma period i fjol.
Genomsnittlig intjäning per dagligt aktiv användare (ARPDAU) var för perioden 5,67 cent (4,11), en ökning med 38% jämfört med samma period föregående år.
“Grunden för vår tillväxt är en portfölj av evergreen-spel med en lojal spelarbas som vi fortsätter att engagera med nya events, som presterar allt bättre vad gäller monetisering”, kommenterar VD Daniel Hasselberg och kungör att Nya Quizkampen fått ett rejält lyft vad gäller ARPDAU. I Q2 lanserade bolaget en tredje version av Solo i Nya Quizkampen.
Mag Interactive, Mkr | Q1-2021/2022 | Q1-2020/2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 70 | 63 | 11,1% |
EBITDA | 17,1 | 9,3 | 83,9% |
EBITDA-marginal | 24,4% | 14,8% | |
Rörelseresultat | 4,0 | -2,2 | |
Rörelsemarginal | 5,7% | ||
Nettoresultat | 3,7 | -0,2 | |
Resultat per aktie, kronor | 0,14 | -0,01 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 11,2 | 4,6 | 143,5% |
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.