Nya Thule-toppen har ett uppdrag – sälja: ”Kommer nya versioner av storsäljarna”

15% av börsvärdet gick upp i rök när VD-bytet blev känt. Men Mattias Ankarberg vet vad han ska göra för att ta Thule nya nivåer: Sälja.
"Vi behöver växa mer än vi gjort historiskt. Genom att satsa på nya produkter och förbättra befintliga kommer tillväxten som följd. Det kommer vara den viktigaste, nya strategiska förändringen. Vi kan inte spara oss till en långsiktigt högre rörelsemarginal."
Thules VD Mattias Ankarberg.
Thules VD Mattias Ankarberg. Foto: Meli Petersson Ellafi / BILDBYRÅN

Det är svårt att få en uppfattning om hur många olika typer av produkter Thule erbjuder. De flesta tänker kanske takboxar och cykelhållare. Men sortimentet sträcker sig mycket längre än så. Det finns närmare 700 olika produkter och som är uppdelade i 94 undergrupper. Och fler ska det bli.

”Många gillar våra produkter, men få känner till hela vårt produktutbud. Vi kan bli betydligt bättre på att synas mer för konsumenterna”, säger den nytillträdde VD:n Mattias Ankarberg samtidigt som han hälsar på kollegorna i flaggskeppsbutiken på Kungsgatan 12 i Stockholm.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco