Odd Molly minskar omsättningen och vinsten

Modebolaget Odd Molly redovisar minskande omsättning under fjärde kvartalet jämfört med samma period året innan. Bolaget rapporterar även en ökad förlust.

Omsättningen sjönk 33,2 procent till 43,9 miljoner kronor (65,7).

Rörelseresultatet blev -26,9 miljoner kronor (-22,6).

Resultat per aktie hamnade på -1,92 kronor (-2,46).

Det pågående åtgärdsprogrammet löper på meddelar bolaget och kostnadsbesparingar realiseras enligt plan.

“Vi har effektiviserat många delar av vår verksamhet samtidigt som vi stärkt vår finansiella ställning. Vi ser fram emot att möta våren som ett starkare varumärkesföretag och tillvarata möjligheterna med våra förvärv, fortsätta utveckla Odd Molly och relansera Hunkydory,” skriver
vd Jennie Högstedt Björk i delårsrapporten.

OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
    Annonstorget Premium i samarbete med King Street Media Annonsera här