Venue Retail Group
Ökad försäljning för Venue Retail Group
Venue Retail Groups totala försäljning i april 2015 uppgick till 56 miljoner kronor (56) och försäljningen i jämförbara enheter ökade 4 procent jämfört med föregående år. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 3 procent.
Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och Skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.
Antalet butiker i april 2015 uppgick till 140 jämfört med 150 motsvarande månad året innan.
“Rizzo hade en fortsatt stark utveckling och överträffade återigen marknadens siffror för april. Marknaden i Norge är fortsatt tuff vilket påverkat Morris negativt medan vårt accessoarerbjudande i Sverige – Accent – utvecklades positivt och börjar ge signaler på att det konceptarbete som pågår ger successiv effekt”, säger Christel Kinning, tillförordnad vd.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.