Rapport: Netflix går om Disney+ i annonsintäkter

Streamingjätten Netflix kommer troligen att dra ifrån Disney+ i kampen om annonsintäkterna under 2024.
Rapport: Netflix går om Disney+ i annonsintäkter - Netflix

Det skriver Insider Intellgence i en rapport som Reuters News tagit del av.

Enligt rapporten kommer Netflix annonsintäkter sannolikt att studsa upp 50% till cirka 1 miljard dollar nästa år. Samtidigt väntas Disney+ intäkter från annonser öka med 16% till cirka 914 miljoner dollar under 2024. Det trots att Disney+ väntas avsluta 2023 med mer än 100 miljoner dollar i högre reklamintäkter inom segmentet än Netflix.

Insider Intelligence förutspår att Netflix nedslag på lösenordsdelning kommer att vara fortsatt framgångsrikt. Under det tredje kvartalet i år bidrog det till att addera ytterligare 9 miljoner prenumeranter.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Envar Holding AB