Volvo
Så stor är Volvos nordiska marknadsandel
Totalt såldes 13.984 lastbilar i regionen varav Volvo sålde 5.569. I Sverige var Volvos marknadsandel 44,2 procent med 2.083 sålda lastbilar över 16 ton.
Det framgår av ett pressmeddelande.
“Jag är otroligt glad över resultatet som jag tror har flera orsaker. Dels har vi ett mycket starkt återförsäljarnätverk som gjort ett bra jobb på alla marknader. Vår nya produktfamilj har också tagits emot väldigt positivt i hela Norden och vi kan erbjuda en lastbilsmodell för varje typ av transportuppdrag. Det gör att vi är ett bra alternativ för en stor del av marknaden”, säger Hans Börjesson, ansvarig för nordiska marknaden på Volvo Lastvagnar.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.