Varför är alla spelbolag gröna?

Inte trodde jag den dag skulle komma då gamblingbolagens infantila reklamspottar lockade mig mer än direktsänd fotboll. Men i lördags, under EM-kval­fiaskot mot Ryssland, inföll den.

Spelreklamen, ja. Någon mer som förundras över hur den numera fyller varje speluppehåll i varje sportsändning, oavsett om det är OS-final på 100 meter eller SM i pärk? Vi föreslås betta på vem som gör nästa mål eller hur många hörnor bortalaget får. Men hur ska jag komma ihåg vilken sajt som erbjuder det ena eller det andra? Det finns ju så oändligt många och alla är gröna. (Varför finns inga blåa, gula eller röda bettingbolag?)

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här