”Vi vill blir mer som H&M”

Det så kallade svenska modeundret är bara en tidningsanka, tycker Johan Larsson som är vd för Whyred, ett haussat - men förlusttyngt - klädföretag. Nu vill han vända till vinst genom att härma H&M.

I förra veckan gick Stefan Persson, H&M:s huvudägare, ut i media och sågade begreppet det svenska modeundret. Det finns inget sådant, sa han. Vad säger du?

-?Nej, det gör det väl inte. Jag känner inte till någon i branschen som använder begreppet, det är bara en medial rubricering. Lite synd att det använts så mycket, för det implicerar att det flyter på så lätt för de svenska modeföretagen. Det gör det inte.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets