Volkswagen halkar efter i sin besparingsplan

Tyska fordonsjätten Volkswagens egna varumärke halkar efter i sin kostnadsbesparingsplan, enligt källor till Reuters.
Volkswagen
Arkivbild. Foto: TT

Enligt källor till Reuters har varumärket problem med att identifiera vad man kan skära ned på för att nå sitt kostnadsbesparingsprogram om 10 miljarder euro.

Volkswagen-varumärket har tidigare sagt att åtgärderna väntas vara på plats i oktober. Planen ska hjälpa verksamheten att nå en avkastning på försäljningen om 6,5 procent vid 2026.

Enligt källorna väntas nu åtgärderna presenteras vid slutet av året.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.