Volvo Cars organiserar om

Volvo Cars organiserar om och skapar tre nya regioner vars chefer tar plats i ledningsgruppen, framgår det av ett pressmeddelande.

Syftet är att föra bolaget närmare marknaderna och att förbereda för ”nästa steg i dess globala omvandling”. Numera kommer det att skilja som mest ett chefslager mellan en marknadschef och en medlem i ledningsgruppen.

De nya regionerna blir Americas under ledning av Lex Kerssemakers, Emea under ledning av Anders Gustafsson och Asien under ledning av Lars Danielsson. Alla tre får ett totalansvar för sin region.

Den nuvarande marknadsdirektören Alain Visser får ett globalt strategiskt ansvar för försäljning, marknadsföring och tjänster, och kommer att jobba nära finanschefen.

Därutöver har bolaget utsett en ny informationsdirektör, CIO, som kommer att ingå i ledningsgruppen. Han heter Klas Bendrik.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.