Native Annons
BMW presenterar nya 7-serien
Ingen volymmodell, men en ack så viktig statussymbol. För BMW är det inget snack om att 7-serien är en identitetsviktig bil – en produkt som cementerar märket i premiumklassen. Under bilmässan i Shanghai (BMW skippar numera Detroitmässan) avtäcktes den nya versionen av bilen som tillverkaren menar ska stärka deras ledande position i lyxsegmentet.
Så vad har då hänt? Mest märkbart är nog att ”njur-grillen” vuxit till sig rejält – hela 40 procent för att vara exakt. Och för att få plats med dem har även fronten blivit 50 millimeter högre. Tillväxten ger bilens nos starka drag av nyligen presenterade bjässen X7. Så om någon undrar vilket segment som numera ”bestämmer” är det här ett bevis på att vi absolut befinner oss i suv-eran. Vidare har strålkastarna blivit smalare och nu kan man få ”laserljus” (tillval).
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.