Annons från Streamify

Streamify kan bli kulturens och lagidrottens överlevnad

Trots rådande pandemi är Streamify hetare än någonsin. Nu noteras de på Spotlight Stock Market. Med sin gratistjänst hjälper de marknaden att tjäna pengar genom livestreaming.
Streamify kan bli kulturens och lagidrottens överlevnad - streamify_bannerimage__broadcastandwatch_900x600_150dpi_rgb

Genom att kombinera livesändningar med e-commerce hjälper SaaS-tjänsten aktörer att nå sin publik och samtidigt tjäna pengar. Tjänsten har funnits på marknaden sedan ett år tillbaka och lanserades minst sagt i rättan tid.

– Streamify är till skillnad från våra konkurrenter en helt gratis tjänst, den är riskfri och kunderna tjänar pengar redan direkt från första tittaren. Vi livesänder allt från sport och kultur till digitala festivaler. Band som sänder live från replokalen kan exempelvis också sälja sin merch genom oss. Våran plattform är under stark tillväxt, säger Johan Klitkou.

Hur har Covid-19 påverkat ett bolag som ert?

– Omställningen som skett har gett våra kunder en möjlighet att hitta nya intäkter genom vårt verktyg. Man har kunnat flytta exempelvis danstävlingar, konserter och teatrar till vår tjänst. Istället för att ställa in har våra kunder fått en möjlighet att livesända digitalt och tjäna pengar, säger Johan Klitkou.

Bolaget har ett team med 15 år i livestreaming-branschen bakom sig. Nu har man en ambitiös tillväxtplan och redan i Q1 2021 planerar bolaget att ta första steget i England. I samband med noteringen ligger fokus på att stärka upp försäljningsorganisationen samt den digitala marknadsföringen.

– Vi har en kund som drog in 90 000 kr till sin förening, genom att bara filma med sin mobiltelefon. Detta är ett perfekt sätt att låta mor och farföräldrar, släkt och vänner ta del av exempelvis barnens aktiviteter och även stötta utan att bryta några restriktioner, säger Johan Klitkou.

Streamify ligger väldigt långt fram inom ett område där det just nu sker mycket innovation. Bolaget har lagt fokus på viktiga komponenter som att tjänsten ska vara tekniskt enkel, säker, riskfri och kostnadsfri. Något man lyckats med då man redan nu kan stoltsera med över 6 000 livesändningar på sajten. 2021 lanserar bolaget en ny funktionalitet där det också kommer gå att sälja fysiska varor genom live-shopping.

– Vi är övertygade om att beteendeförändringen som sker nu är här för att stanna, avslutar Johan Klitkou.

Läs mer om Streamifys tjänst här.

Fakta:

Teckningsperiod: 9-23 december
Kurs: 30,50 SEK per unit, vilket motsvarar 6,10 SEK per aktie. En unit består av 5 aktier och 3 teckningsoptioner av serie TO 1 som erhålles vederlagsfritt.
Emissionbelopp: Initial emission 14,1 MSEK, varav fullt nyttjande av vederlagsfria teckningsoptioner kan tillföra ytterligare 10,1 MSEK.
Teckningsförbindelser: 7,2 MSEK
Pre-money värdering: 19,9 MSEK

Denna artikel är en annons från Streamify,
den är inte skriven av journalisterna på Affärsvärldens redaktion.
Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.