”Tredubblad marknad inte orimlig”

Har tiden till slut kommit i kapp Pricer? Det tror i alla fall vd Helena Holmgren, vars största bekymmer nu heter corona.

I det sena 1990-talet fanns bland alla dot.com-bolag ett förhoppningsbolag av helt annat slag, Pricer, med den för tiden revolutionerade tekniken digitala prisetiketter (ESL) för detaljhandeln. Som alla andra bolag med vinsterna framför sig börskraschade Pricer efter millenniumskiftet. Men bolaget överlevde, reste sig och har det senaste året blivit hetare på aktiemarknaden än någonsin tidigare, sedan oktober 2019 har kursen fördubblats.

– Det nya Pricer tog sin början för några år sedan när e-handeln tog fart på riktigt. Det har skapat en helt annan förväntansbild hos konsumenterna och driver en digitaliseringsvåg också i butikerna, säger vd Helena Holmgren, när Affärsvärlden träffar henne på bolagets huvudkontor, tillika FoU-center, i Stockholm.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco