Reportage AI
AI ger små mediebolag nya möjligheter – här är 20 verktyg på marknaden

Under senare tid har artificiell intelligens blivit alltmer integrerat i mediebranschen och påverkat den på många olika sätt, exempelvis genom individanpassat innehåll, automatisering av produktion och optimering av annonsering. Enligt Anders Thoresson, journalist och projektledare på AI Sweden, har den snabba tekniska utvecklingen av AI öppnat upp nya möjligheter för mediebolag att skapa effektivare och mer engagerande innehåll.
”Att använda AI har varit resursintensivt på flera sätt. Det har krävt kompetens, data, beräkningskapacitet och finansiella resurser. Men det som håller på att hända nu är en explosion av färdiga tjänster som finns tillgängliga, likt vilka molntjänster som helst”, säger han.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här