We Are Qiiwi Interactive – ska man vara med på resan?

We Are Qiiwi Interactive är ett litet spelbolag från Allingsås som ska erövra världen med mobilspelet Backpacker. Just nu genomför bolaget en nyemission inför listning på Aktietorget. Om Backpacker når framgångar i den internationella lanseringen som står för dörren kan det bli succé. Uteblir framgångarna för spelet blir det en flopp. Den som gillar Backpacker och accepterar den höga risken för en eventuell vinstlott kan teckna.
We Are Qiiwi Interactive – ska man vara med på resan? - 60dac9b0-c9ac-4957-8c9c-039993c15d61fitcroph450q80upscaletruew800s11eed969170f4ba302fb8a3a6a970e03d2111a61

Qiiwi har utvecklat ett 20-tal spel sedan starten 2012 till de mobila plattformarna App Store och Google Play. Inriktningen är kunskapsspel med problemlösning i fokus. Totalt har spelen tillsammans 5 miljoner nedladdningar.

Senhösten 2016 lanserades spelet Backpacker i Sverige. Spelet blev snabbt en succé och nådde på några månader 150 000 nedladdningar. Det ledde till att Qiiwi under våren inledde ett samarbete med svenska mobilspelsbolaget MAG Interactive som ska agera publicist för den förestående internationella lanseringen av Backpacker.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets