Affärsvärlden behåller sitt neutrala råd för Online Brands
E-handelsbolaget Online Brands är tillbaka i förvärvsspåret efter ett par år av fokus på en förbättrad balansräkning. Med två nya uppköp under det senaste året siktar bolaget på att åter bygga värde genom tillväxt i flera nischade e-handelsbolag. Men lönsamheten i de nya bolagen lämnar mer att önska. Det skriver Affärsvärlden i en analys på måndagen.
Tidningen ser i sitt huvudscenario på ett par års sikt en potential på 23 procent i aktien.
“Online Brands blir intressant att följa framöver för att se om bolaget fortsätter bygga vidare med fler förvärv under året. För tillfället behåller vi vårt neutrala råd”, skriver Affärsvärlden i sin slutsats.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.