Björn Borg: Vinnande nätspel

Varumärkesbolaget Björn Borg har flyttat fram positionerna på nätet och levererade häromveckan en rekordstark Q2-rapport. Flera faktorer talar för att den positiva utvecklingen kommer hålla i sig.
Björn Borg
Foto: Björn Borg

Björn Borg (39,90 kr) säljer underkläder, sportkläder, skor med mera både i egna butiker och genom återförsäljare. Produkterna säljs på ett tjugotal marknader, varav Sverige och Holland är de största.

Underkläderna har historiskt stått för den absolut största delen av försäljningen, men den nuvarande ledningen med VD Henrik Bunge i spetsen jobbar aktivt med att öka intäkterna från sportmode. 2020 stod underkläder för dryga 56% av försäljningen medan skor och sportkläder svarade för 27 respektive 13%. I den senaste Q2-rapporten hade sportkläderna ökat till 18%.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här