Litium: Med e-handelstillväxt på agendan

2019 var ett händelserikt år för mjukvarubolaget Litium med flera ledningsbyten. Kan tillväxten hålla i sig finns möjligheten att bolaget når målsättningen om att bli lönsamt nästa år. Potentialen lockar. Men innan dess behöver Litium fylla på kassan.
Litium: Med e-handelstillväxt på agendan - Litium1
Spotlightbolaget Litium har utvecklat en molnbaserad e-handelsplattform som gör det lättare för kunder att sätta upp en egen e-handel. Exempel på välkända kunder är Jollyroom, Teknikmagasinet och Lindex.

Litium (11,50 kr) utvecklar och säljer e-handelslösningar till små och medelstora företag. Bolagets huvudsakliga produkt är en molnbaserad e-handelsplattform som gör det lättare för kunder att sätta upp en egen e-handel. Litium har idag cirka 230 kunder. Några välkända namn är Jollyroom, Nordic Feel, Lindex, ÖoB och Hafa.

Över 95 procent av intäkterna är av återkommande karaktär (SaaS-modell). Bruttomarginalen är omkring 75 procent. På sikt finns alltså möjligheten till fina marginaler.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets