Analys Lyko
Lyko: Tjusar leverantörerna
Lyko (173 kr) bedriver försäljning av hårvårds- och skönhetsprodukter på nätet. En av Lykos främsta konkurrensfördelar har länge varit det stora sortimentet. Idag säljer man över 64 000 hårvårds- och skönhetsprodukter från 1000 varumärken på sin sajt.
Cirka 85% av försäljningen sker via nätet, men koncernen har också 33 fysiska butiker i Sverige och Norge. Den största marknaden är Sverige (ca 2/3), men Lyko finns också i övriga Norden och expanderar i Europa. Sedan 2020 har man försäljning i Tyskland, Österrike, Nederländerna och Polen.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här