Lyko: Tjusar leverantörerna

Exklusiva försäljningsavtal börjar bli allt mer avgörande för att vinna på den konkurrensutsatta skönhetsmarknaden. Det breda Lyko behöver lägga om sin strategi för att parera den nya verkligheten. Kommer de att lyckas?
Lyko

Lyko (173 kr) bedriver försäljning av hårvårds- och skönhetsprodukter på nätet. En av Lykos främsta konkurrensfördelar har länge varit det stora sortimentet. Idag säljer man över 64 000 hårvårds- och skönhetsprodukter från 1000 varumärken på sin sajt.

Cirka 85% av försäljningen sker via nätet, men koncernen har också 33 fysiska butiker i Sverige och Norge. Den största marknaden är Sverige (ca 2/3), men Lyko finns också i övriga Norden och expanderar i Europa. Sedan 2020 har man försäljning i Tyskland, Österrike, Nederländerna och Polen.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här