Millicom vinnare på rekyl för värde

Det latinamerikanska telekombolaget har likt andra ”värdeaktier” varit en stor vinnare på nyheter om ett vaccin. Aktien har dock 40% kvar till nivån före coronakrisen så nog finns det mer uppsida.
Millicom vinnare på rekyl för värde - Millicom 2

Millicom (315 kr) levererar mobiltelefoni, bredband och kabel-TV till mer än 50 miljoner kunder på nio marknader i Central- och Sydamerika. Varumärket heter Tigo och med detta är bolaget störst eller näst störst på nästan alla sina marknader.

Vårt köpråd från i maj prickade den absoluta bottennivån kring 200 kronor. Kort därefter köpte vi också aktien till Afv-portföljen där den nu växt till att bli vårt största innehav.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här