Nya framgångskoncept duger inte för H&M

Klädjätten H&M är inte illa skött och vd Karl-Johan Persson har inget att skämmas för. De nya koncepten som Arket och Cos är lovande. Men nya små framgångskoncept spelar liten roll när e-handeln samtidigt pressar H&M-kedjans 4 000 butiker. Vi trodde aktien skulle verka köpvärd under 200 kronor men anser nu den måste ner klart mer.
Nya framgångskoncept duger inte för H&M - f85c6fce-9bfb-4142-a02d-be1396c84699fitcroph450q80upscaletruew800saec13e5016737201cfc974ca774c903e985923bf

I våras gjorde Börsplus tappra försök att hitta ett köpläge i Hennes & Mauritz (börskurs 212 kronor 29/9). Vi såg dock inget köpläge.

– Det skulle inte förvåna oss om marknaden inom ett år värderar H&M som om tillväxten snarare blir runt 5 procent och marginalerna kanske nedåt 10-11 procent. Då kommer aktien stå under 200 kronor. Förmodligen är det då man ska gå mot strömmen och köpa, resonerade vi i analysen från i april som finns att läsa i Analysarkivet.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets